fbpx
בריאות העיניים בחורף
מה ניתן לעשות כדי להימנע מנזקי החורף ולשמור על בריאות העיניים
לאחר מס' מערכות גשומות שעברנו, עם עלייה במדד המפלס הלאומי, הקרוב כל כך לליבנו, ועוד מערכות שמקווים שיבואו עלינו לטובה

ניתן לומר שהחורף כאן במלוא עוצמתו. וכמו הדברים הטובים שיש בגשמי הברכה, לאלו כמובן, מתלווים גם מחלות. ואם נראה לנו שמחלות החורף משפיעות בעיקר על הגרון והריאות – מסתבר שגם העיניים עלולות לסבול. וזה לא רק הרוחות והקור, אלא גם היובש שנוצר בחדרים בגלל החימום הממושך – כל אלה עלולים לגרום לדלקות, כאבים ולחוסר נוחות כללי. דלקת עיניים המתפתחת בחורף יכולה ללוות מחלות דרכי נשימה עליונות, שנפוצות מאוד בתקופת החורף.

אז מה ניתן לעשות כדי להימנע מנזקי החורף ?

עיניים יבשות
אי נוחות כללית באזור העיניים המתבטאת בגירודים, עקצוצים ואדמומיות, אך למרות התסמינים, בדרך כלל לא מופיע דמע.
  • הגורמים: יובש וחום, כמו למשל שהות ארוכה בחדר עם מזגן, גורמים לשכבת הדמעות להתאדות ולהתייבש מהר יותר. גורמים נוספים הם תהליך ההזדקנות (המהווה זרז לירידה בתפקוד בלוטת הדמעות), דלקות פרקים ואף תרופות שונות כמו אנטי היסטמנים וגלולות למניעת הריון. גם עבודה מאומצת מול מחשב במשך שעות עלולה לגרום לאדמומיות, לגרד ולעיניים יבשות.
  • הפתרון: ראשית, רצוי להימנע משהייה באוויר יבש ולהימנע מחשיפת הפנים לרוח ישירה. כשאין מספיק דמעות ניתן להיעזר בדמעות מלאכותיות. חשוב לדעת כי תכשירי דמעות מלאכותיות המיוצרים ללא חומרים משמרים מועילים יותר לטיפול בעין יבשה.
דלקת בלחמית העין

לחמית העין היא החלק החיצוני של העין (ציפוי דק מאוד שמכסה ומגן על האזור הלבן בעין). דלקת בלחמית העין מתבטאת בעיניים דומעות, אדומות, מגורות, נפוחות ולעיתים גם מוגלדות.
  • הגורמים: זיהום חיידקי או ויראלי (כולל הצטננות או חום) וכלה באלרגיה. הדלקת מאד מדבקת ולכן יש לשמור על היגיינת העיניים והידיים.
  • הטיפול: קומפרסים חמימים לאזור, טיפות עיניים ללא מרשם, כמו אזולין של ד”ר פישר, ונוספים. יש להשתמש באופן מוגבל על פי הוראות השימוש, ובכל מקרה לטפל בגורם ולא רק בסימפטומים.

מזג האוויר החורפי, משפיע גם על העיניים

עיניים רגישות

עיניים יבשות או דומעות לסירוגין, גרד וקושי בהרכבת עדשות מגע. תחושת יובש או לסירוגין דמע שלא מפסיק, גירודים מציקים וקושי בהרכבת עדשות מגע.
  • הגורמים: חילופי מזג אוויר, אלרגיה לחתולים ואפילו אבק.
  • הטיפול: גם כאן חשוב מאוד להקפיד לנקות את העיניים במגבונים סטריליים, טיפות עיניים לשטיפה והרגעת העיניים או טיפות המקלות על האלרגיה.

מאחלים לכם, חורף בריא ושקט.
אופטיקה שמשון

הצטרפו למועדון הלקוחות שלנו ללא עלות וקבלו עדכונים על מבצעים חדשים באתר ובחנות לפני כולם!

שם מלא
טלפון נייד
מייל